Terug naar alle datasets

Dataset

Meting aanbod Digitale Dienstverlening uitgevoerd in 2014

Ok

De link(s) bij deze dataset zijn gecontroleerd en leiden naar data.

Sluiten

Data eigenaar

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties | Uit catalogus: Data.Overheid.nl Dataregister

Alle datasets van deze eigenaar

Thema
Organisatie en beleid
Status
Beschikbaar
Toegang
Publiek
Bijgewerkt
05-10-2015
Licentie
CC-0
Taal
Nederlands
In 2017 moet er een overheidsbreed aanbod van digitale dienstverlening zijn. Dit wil zeggen dat zoveel mogelijk zaken die burgers en bedrijven met de overheid doen, digitaal afgehandeld kunnen worden. Om een beeld te krijgen hoe het staat met de digitale dienstverlening van de overheid, heeft Deloitte in een onderzoek uitgevoerd naar de digitale volwassenheid van de meest gebruikte producten voor burgers en bedrijven bij de medeoverheden. Daarbij is per organisatie en per overheidsproduct vastgelegd of het mogelijk is het product digitaal aan te vragen en wat de volwassenheid is van het (digitale) product. De ministeries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en Economische Zaken (EZ) hebben opdracht gegeven tot het onderzoek. In dit databestand zijn de gegevens die zijn verzameld ten behoeve van de totstandkoming van het rapport 'Meting aanbod Digitale Dienstverlening 2017'. In de kolom 'waarnemingsresultaat' wordt de mate van volwassenheid van het betreffende product op het moment van het onderzoek (eind 2014) vermeld, waarbij de volgende categorieën worden gehanteerd: Niet digitaal alleen informatie (0%), Digitaal downloaden (pdf) en printen (33%), Digitaal downloaden, invullen en weer verzenden (66%), Achter DigiD of eHerkenning (100%) of Product niet kunnen waarnemen. Bij de overheidsproducten ‘Contactformulier’ en ‘Melding openbare orde’ wordt een afwijkende categorie-indelinggehanteerd, namelijk: Niet digitaal alleen informatie (0%), Digitaal downloaden en printen (50%), Digitaal downloaden zonder printen (100%), Achter DigiD of eHerkenning (100%)

Gegevens over de dataset

Titel Meting aanbod Digitale Dienstverlening uitgevoerd in 2014
Identifier https://data.overheid.nl/dataset/meting-aanbod-digitale-dienstverlening-uitgevoerd-in-2014
Alternatieve identifier https://data.overheid.nl/data/dataset/meting-aanbod-digitale-dienstverlening-uitgevoerd-in-2014
Taal Nederlands
Taal van de metadata Nederlands
Beschrijving In 2017 moet er een overheidsbreed aanbod van digitale dienstverlening zijn. Dit wil zeggen dat zoveel mogelijk zaken die burgers en bedrijven met de overheid doen, digitaal afgehandeld kunnen worden. Om een beeld te krijgen hoe het staat met de digitale dienstverlening van de overheid, heeft Deloitte in een onderzoek uitgevoerd naar de digitale volwassenheid van de meest gebruikte producten voor burgers en bedrijven bij de medeoverheden. Daarbij is per organisatie en per overheidsproduct vastgelegd of het mogelijk is het product digitaal aan te vragen en wat de volwassenheid is van het (digitale) product. De ministeries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en Economische Zaken (EZ) hebben opdracht gegeven tot het onderzoek. In dit databestand zijn de gegevens die zijn verzameld ten behoeve van de totstandkoming van het rapport 'Meting aanbod Digitale Dienstverlening 2017'. In de kolom 'waarnemingsresultaat' wordt de mate van volwassenheid van het betreffende product op het moment van het onderzoek (eind 2014) vermeld, waarbij de volgende categorieën worden gehanteerd: Niet digitaal alleen informatie (0%), Digitaal downloaden (pdf) en printen (33%), Digitaal downloaden, invullen en weer verzenden (66%), Achter DigiD of eHerkenning (100%) of Product niet kunnen waarnemen. Bij de overheidsproducten ‘Contactformulier’ en ‘Melding openbare orde’ wordt een afwijkende categorie-indelinggehanteerd, namelijk: Niet digitaal alleen informatie (0%), Digitaal downloaden en printen (50%), Digitaal downloaden zonder printen (100%), Achter DigiD of eHerkenning (100%)
Tags Dienstverlening, Digitaal, Gemeenten, Overheid, Provincies, Waterschappen
Thema Organisatie en beleid
Dataclassificatie High value dataset: Nee
Basisregister: Nee
Referentiedata: Nee
Versie Status: Beschikbaar

Gegevens over de aanbieder

Data eigenaar Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Publiceerder Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Contactpunt Naam van het contactpunt: Dymph
E-mail van het contactpunt: tom.cordeweners@minbzk.nl

Rechten en zichtbaarheid

Licentie CC-0
Toegang Publiek

Relaties en verwijzingen

Bron catalogus Data.Overheid.nl Dataregister
  • Meting aanbod Digitale Dienstverlening 2017 (meting uitgevoerd in 2014) CSV
    download bestand

    Toegangslink

    http://kennisopenbaarbestuur.nl/rapporten-publicaties/meting-aanbod-digitale-dienstverlening-2017-databestand/

    Naam Meting aanbod Digitale Dienstverlening 2017 (meting uitgevoerd in 2014)
    Beschrijving Om een beeld te krijgen hoe het staat met de digitale dienstverlening van de overheid, heeft Deloitte een onderzoek uitgevoerd naar de digitale volwassenheid van de meest gebruikte producten voor burgers en bedrijven bij de medeoverheden. Daarbij is per organisatie en per overheidsproduct vastgelegd of het mogelijk is het product digitaal aan te vragen en wat de volwassenheid is van het (digitale) product. De ministeries van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en Economische Zaken (EZ) hebben opdracht gegeven tot het onderzoek. In dit databestand zijn de gegevens die zijn verzameld ten behoeve van de totstandkoming van het rapport 'Meting aanbod Digitale Dienstverlening 2017'. In de kolom 'waarnemingsresultaat' wordt de mate van volwassenheid van het betreffende product vermeld, waarbij de volgende categorieën worden gehanteerd: Niet digitaal alleen informatie (0%), Digitaal downloaden (pdf) en printen (33%), Digitaal downloaden, invullen en weer verzenden (66%), Achter DigiD of eHerkenning (100%) of Product niet kunnen waarnemen.
    Taal Nederlands
    Taal van de metadata Nederlands
    Licentie CC-0
    Bestandstype CSV

Is dit niet de dataset die u zoekt?