In een stad als Groningen vindt dagelijks een zeer groot aantal verkeersbewegingen plaats. In 2000 vindt 55% van deze verplaatsingen plaats per fiets, 40% per auto en 5% met het openbaar vervoer (afge...
De Zuidelijke Ring Groningen (N7) wordt de komende jaren aangepast in het kader van de
‘Aanpak Ring Zuid’ (ARZ). De ringweg krijgt ongelijkvloerse kruisingen en wordt deels verdiept aangelegd. Daardoo...
Conclusies: stijging autoverkeer op hoofdwegen à relatie economie, P+R Groningen succesvol → afname autoverkeer stad Groningen, OV gebruik licht toegenomen Herkomst forenzen, studenten en scholieren n...
In dit onderzoek staat het provinciale mobiliteitsbeleid centraal.
De Noordelijke Rekenkamer beoogt een bijdrage te leveren aan het verkrijgen van inzicht in de doelmatigheid en de doeltreffendheid va...
Van 1992 tot 1998 is de tracé/m.e.r.-studie Zuidelijke Ringweg Groningen (ZRG) uitgevoerd. Voorafgaand aan het Tracébesluit rijksweg 7 Zuidelijke Ringweg Groningen (MIT fase 1 ZRG) in 2002 heeft de Mi...
Het beprijzen van autoverkeer kan positieve effecten hebben op de doorstroming van het verkeer, op de bereikbaarheid van en voor mensen en bedrijven, en op de Nederlandse economie.
De doorstroming ver...
In opdracht van Groningen Bereikbaar heeft OIS een onderzoek uitgevoerd naar de evaluatie van de werkzaamheden aan het Julianaplein, die plaatsvonden van 11 februari tot 9 mei 2022
In 1994 is er in de gemeente Groningen een referendum geweest over het wel of niet afsluiten van het Noorderplantsoen voor doorgaand autoverkeer. In deze rapportage staan de resultaten van dit referen...