Dataset

Rapporten over het onderwijs

Permanent linkCopied
State Available
Data owner Nijmegen (Gemeente)
Updated 06/05/2025 - 00:00
License CC-BY (4.0)
Thema
  • Education and science
Publicity level Public
Metadata Download (XML/RDF)

Description

De dataset bevat verschillende rapporten over het onderwijs in de gemeente Nijmegen. Deze rapporten geven inzicht in uiteenlopende aspecten van het onderwijsbeleid en de onderwijsomstandigheden binnen de stad. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere de jaarlijkse Stadsmonitor Onderwijs, evaluaties van het beleid rondom gemengde scholen, het Leerlingvervoer in 2018 en de Schoolwijzer voor de jaren 2010-2015. Ook bevat de dataset rapporten over de VVE-monitor, waarin de effectiviteit van Vroeg- en Voorschoolse Educatie in Nijmegen wordt geanalyseerd.

De rapporten zijn beschikbaar via een HTML-webservice, zodat gebruikers de documenten online kunnen raadplegen. Daarnaast is het mogelijk om de data direct te downloaden in PDF-formaat voor offline gebruik.

Deze dataset is van belang voor beleidsmakers, onderzoekers en anderen die geïnteresseerd zijn in het onderwijs in Nijmegen, en biedt een gedetailleerd overzicht van zowel het beleid als de prestaties van het onderwijs binnen de gemeente.

Owner

Owner information

Contact point

Publication & catalogues

Reuse

Licence & conditions

Relations

Comparable datasets

Metadata

Version notes

Language settings

Data language

Metadata language

Identifiers

Primary identifier


Webservices

Stadsmonitor: onderwijs

HTML CC-BY (4.0)

https://swm2024-nijmegen.pcportal.nl/p58577/kerncijfers

Stand van zaken en ontwikkelingen op het vlak van onderwijs (aanbod en deelname, kwaliteit, talentontwikkeling en achterstandsbestrijding)

Downloads

Evaluatie gemengde scholen-beleid Nijmegen

PDF CC-BY (4.0)

Gaan Nijmeegse kinderen gemengd naar school, en wat is de bijdrage van de vier pijlers van het gemengde scholen beleid daarbij

Data schemes

VSV factsheet regio Nijmegen

PDF CC-BY (4.0)

Evaluatie Leerlingvervoer 2018

PDF CC-BY (4.0)