Dataset

Met recht bediend, klanttevredenheid dienst SOZAWE

Permanent linkCopied
State Available
Data owner Groningen (Gemeente)
Updated 07/04/2024 - 00:00
License CC-BY (4.0)
Thema
Publicity level Public
Metadata Download (XML/RDF)

Description

De kwaliteit van de dienstverlening is een belangrijk thema bij de uitvoering van de sociale zekerheid. Klantgerichtheid is een wezenlijk onderdeel van de kwaliteit van die dienstverlening. Ook de waardering door klanten is een belangrijk aspect van de beoordeling van de eigen organisatie, zo stelt bijvoorbeeld het INK-managementmodel. Het team Juridische Zaken van de dienst Sociale Zaken en Werk (Sozawe) van de gemeente Groningen heeft in de afgelopen anderhalf jaar intern een andere vorm gekregen. Nu die veranderingen achter de rug zijn, wil het team de kwaliteit van de dienstverlening nader onderzoeken en vastleggen in criteria. De kwaliteitscriteria die de afdeling zelf stelt wil zij vergelijken met de ideeën van haar klanten. Tot haar klantengroep rekent het team Juridische Zaken de indieners van bezwaarschriften, de dienst Sozawe, de bezwaarschriftencommissie en de rechtbank. Via de ideeën van de klanten wil het team klantwaarden vaststellen, om zo tot een kwaliteitsstandaard te komen. Het team Juridische Zaken heeft aan Bureau Onderzoek van de gemeente Groningen gevraagd een onderzoek te verrichten naar de ideeën van de indieners van bezwaarschriften.

Owner

Owner information

Contact point

Publication & catalogues

Reuse

Licence & conditions

Relations

Comparable datasets

Metadata

Version notes

Language settings

Data language

Metadata language

Identifiers

Primary identifier


Downloads

Met recht bediend, 2004

PDF CC-BY (4.0)

Een onderzoek naar de tevredenheid over de dienstverlening van het team Juridische Zaken van de dienst SOZAWE van de gemeente Groningen.

Auteur: Bureau Onderzoek, W. Hartholt; M. van Teerns

Opdrachtgever: gem. Groningen, Sociale Zaken en Werk